onsdag 18 januari 2012

Gör ont i hjärtat att jag inte kan köpa dig!

Hej jag har för några veckor sen blivit erbjuden att köpa en kattunge. En manie coon en stor katt. Kattungarna är nu 8 veckor och kattungar ska ju först säljas vid 12 veckor. Och jag har fått en favorit lilla Simba jättesöt<3 Och vill så gärna ha honom. Jag vet ju inte ifall mamma skulle tåla rasen men tycker att man kunde åka nån stans i närheten och testa. Men hon säger bara nej nej och nej även om hon egentligen skulle vilja ha katt.. Det är väldigt tråkigt tycker jag då jag länge velat ha en katt och har läst på mkt om rasen och har verkligen fastnat för den <3 Men hon som har kattungarna är uppfödare och kommer höra av mig till henne. När jag har hittat eget boende för att kanske tinga en lite kisse :) Men vill så gärna ha Simba. Hade vart skoj för Elton att få en kompis som är jämngammal att busa med. Amadeus tycker ju inte alltid att de är skoj. Nu vill jag såklart inte skaffa katt bara p.ga den anledningen. Men en till hund har jag inte tid för all träning jag vill kunna ge kärlek och omvårdnad. Har haft totalt tre kaniner och jag behöver inte skaffa en till för att jag ska få beviset att kanin inte är djuret för mig. Vill inte ha en ute kanin då vattnet fryser till is när det är kalt så väl spånet där kaninen har gjort sina behov. Jag har  inte stor lust att gosa med dem mitt i vintern när de är kallt. Jag vill inte ha en inne kanin då det lätt blir stökigt av allt hö spån och mkt lukt också... Så nej de djuren funkar inte för mig.
Men jag vill ha ett mer självständigt djur som inte kräver lika mkt uppmärksamhet som en hund(tänker på träning) Och att djuret ska utföra sina behov utan att man ska behöva städa en bur. Men vill ändå att man inte ska glömma bort den för att de sitter i en bur.
Då är katt perfekt vill ha ute katt gör sina behov ute klarar av att vara ensama med rätt individ sociala och go mot djur och människor. De sitter inte i en bur så man glömmer bort dem. De är go djur som man kan kela mkt med<3
Ja jag vill verkligen ha denna katt känner att de gör ont i hjärtat varje gång jag hör mamma säga nej. Eller när jag själv tänker på honom men vet att jag aldrig kommer få köpa så länge jag bor hemma. Men jag vill ju att familjen skulle kunna ta hand om den frivilligt om man skaffat inte av att de var tvungna. Sen kostar ju allt och man ska ah tid och ork. Vill ju inte ta in ett nytt liv i vårat hem om vi inte kan ge den de underbara hem Siba förtjänar.
Så fruktansvärt söt!<3 Jag har bara lust att åka till honom och packa ner honom i en väska och låtsats som inget har hänt. Vill så gärna men kan ej.. Får hoppas att han får ett jättebra hem iallfall för det förtjänar denna lilla sötnos. Älskar manie conns utsende kaxigt söt och ser lite ut som en vild katt med härlig päls <3
Men får hoppas att jag en liknade manie coon nån gång.

Idag då födelsedag. Hade ett litet kalas när jag kom hem för de som inte kunde komma i söndags. Kusinerna Viviana &Diris + deras pappa. Och mormor som var sjuk i söndags. Kom vi åt pasta sallad och vårflor med massa goa tillbehör till efterrätt jättegott :) Nee nu ska jag se lite på Harry potter och vara inne på facebook innan jag somnar :)
/Sara

2 kommentarer: