fredag 27 januari 2012

Choklad havnias valpar

På http://www.callunavias.se/ kennel ska det födas havanis valpar. Men inte vilka valpar som helst de ska födas valpar som kommer vara i färgen Choklad. Om jag nån gång skaffar havanias igen ska det vara en choklad färgad! Skoj med variation :) För att det ska kunna födas havnias valpar som är av färgen choklad måste föräldrarna vara choklad bärare. T.ex. om en choklad tik paras med en sobel hane blir det inga choklad valpar för hanen är då inte choklad bärare. Hoppas ni förstår vad jag menar. Hon som har valparna har ju även Eltons brosa Viggo:) Tankarna är att jag och Elton ska åka och hälsa på när valparna har kommit när de är yngst 6 veckor eller uppåt. Ska bli underbart kul! Massor med bilder kommer på bloggen då:) Elton kommer ju få träffa både små valpar att leka med och sin bror. Kommer bli så skoj att se hennes hundar i verkligheten också :) Live och inte bara på bilder.
Candy är utav färgen choklad och tan:) Ser ni vilka vackra ögon hon har!

Sån härliga starka färger <3

Och till Mocca jag faller ju för hanar lite mer och det har jag nog även gjort denna gång :)

När jag ser denna bild så ser jag hur min nästa havnias ska se ut! Jag är nästan helt säker på att havniasen kommer komma in i mitt liv nån mer gång även om jag känner att jag gärna vill testa nån annan ras:) Men Mocca gud vad vacker han är! Jag smälter när jag ser honom  så snygg!<3
Här är Viggo :) Visst är han söt<3 Hela 8 månader har han och Elton och de andra i kullen blivit. Shit vad tiden går fort vart tog den vägen? Ska bli så skoj att se honom igen förra gången jag såg han var han ju bara 9 veckor så han har förändrats en del om man säger så =D

2 kommentarer:

  1. Visste inte att den färgen fanns på havanaiser, men oj så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså inte? Färgen är ju inte så vanlig som sagt var. Men super snyggt tycker jag skulle lätt kunna tacka ja till en choklad valp! :)<3 Nån gång:P

      Radera